گزارش برگزاری کارگاه تلفيق روش همتاارزیابی در آموزش ویژه (سنجشی نوين در رضايت تحصيلی افراد با نیازهای ویژه و کاهش بارکاری مدرسان)
كارگاه آموزشی تلفيق روش همتاارزیابی در آموزش ویژه (سنجشی نوين در رضايت تحصيلی افراد با نیازهای ویژه و کاهش بارکاری مدرسان)، روز چهارشنبه 2 اسفندماه 1402 بهصورت مجازی برگزار شد.
کارگاه تلفيق روش همتاارزیابی در آموزش ویژه (سنجشي نوين در رضايت تحصيلي افراد با نیازهای ویژه و کاهش بارکاری مدرسان)، در تاريخ 2 اسفندماه 1402 با تدريس پروفسور دكتر اسماعيل زارعي زواركي استاد تمام گروه تكنولوژي آموزشي دانشگاه علامه طباطبائي و آقاي دكتر رحيم مرداي، عضو هيات علمي گروه تكنولوژي آموزشي دانشگاه اراك و نائب رئيس انجمن فناوري آموزشي ايران با حضور بيش از 38 نفر از دانشجويان و كارشناسان حوزه آموزش ويژه بهصورت برخط برگزار گرديد. در ابتداي كارگاه آقاي دكتر زارعي زواركي، ضمن اشاره به كاربردهاي رشته تكنولوژي آموزشي در آموزش ويژه، ضرورت توجه به رويكرد يادگيري تلفيقي را براي مخاطبان بيان داشتند. ايشان همچنين مدلهاي تعامل و ضرورت آن براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه را مورد بحث قرار دادند. در ادامه آقاي دكتر مرادي، اهمیت و ضرورت راهبردهاي نوين سنجش و ارزشيابي در آموزش ويژه را مطرح نمودند. ايشان همچنين فرايند طراحي و اجراي راهبرد همتاارزيابي در آموزش ويژه را بهصورت عملياتي ارائه و به معرفي پلتفرمها و فناوريهاي نوين جهت اجراي اين راهبرد پرداختند. در نهايت يك نمونه فعاليت همتاارزيابي در آموزش مبتني بر وب در بستر ادوبيكانكت بهصورت عملياتي و با مشاركت مخاطبان كارگاه پيادهسازي و اجراء شد. در پايان مخاطبان به بيان ديدگاهها، نظرات و سئوالات خود در اين زمينه پرداختند.